2008. augusztus 20., szerda

Tegola másképpen



Nézegettem a minap a decoupage papírokat a boltban és az egyik adott egy ötletet.


Ez volt az:



Kivágtam belőle ezt a mintát:


Ezután elhelyeztem a tegolán és már el tudtam képzelni mit is akarok belőle csinálni. Mécsestartót teszek alulra és az égő mécses világánal fog táncolni a pár. A ruhájukra strasszokat teszek, hogy azon is megcsillanjon a fény... Hmmm.....tetszett az ötlet. De ugye ezt akkor falra kéne akasztani, de nincs luk a tegolán.

Elő a fúrót, próba szerencse!:-) Sikerült! Nem is volt nehéz.



Milyen legyen az alap? Úgy éreztem, mindenképp valami fémes szín illenék hozzá. De valami tompa fémes szín....

Összekevertem fele-fele arányban a bronz és az arany festéket. (390,-Ft/üveg)



ezzel kentem le az egész felületét a tegolának....


Ezután jött a kétfázisú repesztő. (780,-Ft)
Először az első réteg, majd száradás után a második. Most nem ecsetet használtam, hanem szivacsot, felülről, lefele húzva a szivacsot.








A száradási idő alatt elkezdtem csinálni a mécsestartót levegőn száradó terrakotta gyurmából (1 csomag ára 510,-Ft)
Először a "talpat" amibe belenyomtam egy mécsest, hogy utólag legyen helye, majd csíkokat szabtam, feltkertem, végül rápróbáltam az egészet a helyére. De még nem ragasztottam oda.













Közben megszáradt a repesztő második rétege is, jöhetett a repedések, vonalak kiemelése fekete olajfesték beledörzsölésével. Bemázoltam az egészet, majd a felesleget letöröltem. Mint mikor cipőt pucol az ember lánya.:-)





Jó! Pont ennyire akartam repeszteni a felületet. Ezért kentem vékonyan és csíkozva a szivaccsal.

Nem álltam neki a papír felragasztásának, vártam a gyurma száradására pár órát, mert most festeni akartam. Ha egyszerűbb mintát csinálok, nem várom ki a száradást. Felragasztom.

-----------------------------------------------------------------------------------------------


Száradás után, lefestettem feketére a gyurma elemeket. Majd miután ez is megszáradt, (pár perc a hobbifesték száradása) kicsit antikoltam az eredeti fedőfestékemmel a fele-fele arányban használt metál festékkel, hogy passzoljon .





Majd jöhetett a minta felragasztása.........


Mivel kis darabot használtam, nem a hátát vizeztem szivaccsal, hanem úgy ahogy volt beleraktam egy tányér vízbe kis időre.



A vízcseppek felitatása után bekentem a hátulját decoupage ragasztóval (60 ml/450,-Ft).



Majd óvatosan ráhelyeztem a tegolára és száraz kézzel belülről kifele simogatva (így távoznak a buborékok) szépen elsimítottam.


Ugyanígy tettem a másik mintával is, majd felragasztottam Pentart kőragasztóval (20ml/190,-Ft) a gyurmából készült mécsestartót is.



Jöhetett a strasszok felhelyezése. Dekorpákát (3.600,-Ft) használtam hozzá. Két csomag követ használtam el kb. (1 csomag ára 160,-Ft) Pár szem kéket tettem a tartóra, a bordó mellé, a mintán csak borostyánszínt használtam kétféle méretben.



Viaszolt zsinórt fűztem a lukakba és felakasztottam a falra.



Naná, hogy meggyújtottam a mécsest!:-)



Egyik kedves ismerősöm (Megyeriné Kilián Ibolya) tanácsára még egy kis kiegészítés a mécses köré, hogy ne az aluminium látszódjon.:-)










Nincsenek megjegyzések: