2008. szeptember 8., hétfő

Decoupage üvegtányéron





Egyenlőre kétféle tányért mutatok meg. Ugyanazt a szalvétát használtam, csak az egyiknél festéket (hobbi festék) használtam, a másiknál színes rizspapírt.

Először nézzük a "hagyományos" festékkel készültet.


Ezt a szalvétát használtam:



A kiválasztott mintákat "nagyolva" körbevágtam és ráhelyeztem a tányérra, hogy lássam hogyan fog majd mutatni.



......majd leválasztottam a szalvéta legfelső (színes) rétegét a hátsó két fehérről. Bekentem az egész tányér hátsó felét (alját) decoupage ragasztóval (60 ml-450,-Ft) színével lefele ráragasztottam. Lenyomkodtam, hogy ne maradjon alatta levegő, ne legyen rajta gyűrődés, majd újból lekentem ragasztóval, de már csak a mintákat.






Félretettem száradni......

Akkor jó, ha ragasztó átlátszóvá válik.

Közben kikevertem a hozzáillő festéket fehér, drapp és vanília színekből, hogy beleolvadjon majd a háttérbe a szalvéta mintája. Majd szivaccsal nyomkodva befestettem az egész tányér hátulját.











Megint szárítás következik. Ha intenzív repedéseket szeretnénk, akkor érdemes hajszárítóval szárítani. Szobahőmérsékleten is reped, csak nem annyira. (nem használok repesztőt, mert a ragasztó az üvegtányéron megrepeszti a hobbi festéket)
A végén nagyon finom szemcséjű csiszolóvászonnal körben lesimítjuk a tányér szélét, hogy ne maradjon rajta festék. Látszódjon, hogy üvegtányérral van dolgunk.:-)





Folytatom holnap a rizspapírossal.......

Tehát:

Először is a tányér szélét szivaccsal körbenyomogattam Pentart arany metál festékkel. (390,-Ft)
Az éleknél erősebben, a közepe felé haladva enyhébben ködösítve, hogy ne legyen erős kontúros.



Mikor elkészült, akkor megint ráhelyeztem (rápróbáltam) a kivágott (most pontosan kellett vágni!) mintát, majd bekentem decoupage ragasztóval a tányér alját és szinével lefele ráragasztottam a szalvétát. Természetesen csak a legfelső szines réteget használva megint!

Szivaccsal vagy száraz kézzel (ezt csak akkor lehet, ha nem használtunk túl sok ragasztót, mert akkor szakadni fog!) simára nyomkodtam.




Lekentem, most már csak a minta tetejét, ismét ragasztóval és hagytam száradni. Természetesen itt is szintelenné válik a ragasztó száradáskor.
.................................................

Mikor megszáradt, fogtam egy vékony ecsetet és a minta hátulját lekentem fehér hobbi festékkel. Ezt azért csináltam, mert sötét hátteret akartam csinálni és köztudott, hogy a szalvétát "elnyeli" a sötét háttér, ha közvetlenül mögéje kerül. Vagyis a fehér festékkel visszakapta a szalvéta az eredeti élénk szinét.

Sötétkék rizspapírt tettem rá. Bekentem ragasztóval az egész tányér alját (a festett szalvéta mintát is, persze száradás után!) és ráhelyeztem egy tányérnál nagyobb darab papírt.

Soha ne csinálja senki, hogy a tányért körberajzolva kivágja előre a papírt, mert a tányér nem egyenes lap, tuti kicsi lesz!!!

Kivágni akkor szoktam, mielőtt még a második (fedő) ragasztót rákenem. Így meg lehet fogni a tányért. Az ujjunkon tartva körbevágjuk ollóval. (Ha valaki sok ragasztót használt, akkor fogja a száraz mosogató szivacsot és annál fogva tartsa a tányért!)





.....majd visszafordítottam a tányért és lekentem ragasztóval......


Száradás után védőrétegként Pentart fényes lakkot (390,-Ft) használtam.

Mikor az is megszáradt, megint "körbecsiszoltam az élét, .............

................. és kész lett.



Ugyanígy le szoktam kenni a szalvéta hátulját fehérrel, ha sötét festéket használok háttérként.
Vagy akár foltosat.
A következő napokban egy olyat is mutatok.

Jó munkát!:-)










Nincsenek megjegyzések: