2009. október 31., szombat

KARÁCSONYI TEGOLA a kirakatba



Ahogy a címben is írtam, NEM EZ AZ A TEGOLA amit majd együtt készítünk. Ilyennel nem kínoználak Benneteket. Tehát ne izguljatok!:-)



Azért....hátha van aki kedvet érez hozzá, elmesélem hogyan készült.

Először is "kivakoltam" belülről a tegolát mert ugye van ott az a két párhuzamos sáv belül ami kiáll a tegola síkjából. Azt el kellett tüntetnem. Gipszet bekevertem vízzel és azzal vakoltam. Meg a kezemmel, szokás szerint.:-)
Ok. lehet szivaccsal is.

Ezután jött a tervezés.

Ebből a papírból akartam elkészíteni:

Kivágtam egy pár mintát és elkezdtem próbálgatni, hogy mit és hová.
Felosztottam 3 részre, mert úgy képzeltem, (ahogy az eddigi tegola házaimnál is) hogy 3 szintes lesz. Alsó bejárattal, középső a karácsonyfával, kandallóval és felül a padlásszoba, ami gyerekszoba lesz.
Innen beindult a dolog.

Lentről kezdtem.


Megcsináltam a padlózatot. Természetesen levegőn száradó terrakotta színű gyurmából.
Innen indult a lépcső felfelé a középső szintre...


A lécsőt fokonként csináltam és ragasztottam egymáshoz és persze a falhoz. Alul beraktam egy hurkapálca sínt (nem mintha anélkül leszakadt volna), hogy élethűbb legyen.
A lécső alatt kapott helyet a lóca, ahol le lehet vetni a cipőket.:-) Felette egy kis ablakkal, hogy legyen fény is hozzá. Decoupage technikával ragasztottam fel őket.

Azt ajtót (a fotón nem látszikjól) bambusz tányéralátétből vágtam ki. A közepén lévő nyilást hátulról befedtem egy kis műanyag lappal. Az lett az ablaka. Erre került Marabu kontúrral a rács.

Mivel este van (a fenti ablakok szerint) "éjszakát festettem" én is az ajtónyílásba. Kis csillámot szóratam bele, mivel szállingózik a hó odakint.:-)
Ja....és mivel nyitva maradt, kicsit befújta a havat a szél. (Pentart hópaszta, csillámmal megszórva)

Akkor menjünk feljebb a lépcsőn..........


A szinteket elválasztó "födémet" balsafából vágtam ki és gyurmával vontam be, de csak mindig felülről, alul maradt a fa, plafonnak.
(A balsafát könnyű ollóval vágni, modellezésnél is szokták használni. )
Nem vártam a gyurma száradására, ahogy bevontam a fát, már ragasztottam is a hátlaphoz.
Kicsit bevagdostam a padlót, mintha kőpadló lenne.
A lécsőnyílást körbevettem korláttal (naná, nehogy már lezuhanjon valaki!) gyurma csíkok közé hurkapálca darabkákat ültettem.
Mivel az ablak a fenyővel távolabb van, ott tovább festettem a padlót, hogy térben látszódjon a szoba nagysága.
A gyurmát és a fa korlátot Pentart gesztenyebarna akrillal festettem. A fal színe kevert világoszöld akril.

A kandallót, gyurmába nyomkodott kövecskékből csináltam. A párkánya szintén gyurma.


Pentart esőfelhő színű akrillal festettem és kis feketét is kentem hozzá.Muszáj volt, mert kilátszott a terrakotta gyurma.:-)
A nyílásba arany füstfóliát tettem, majd kis hasábfákat készítettem hurkapálcából. Festés után kis piros csillámragasztót kentem rá. Mert ég a tűz.:-)

A karácsonyfa és a fenyőfüzér Erica zöldjéből van. (Tavaly is ezzel készítettem a kis házaknál a fenyő dekorációt)
Rag.pisztollyal tettem fel. Erre kerültek a "gömbök" Marabu gyöngytollal, Pentartos kis piros strasszok, néhány arany szál és kicsi piros csillámragasztó.

A falon a kis képecske a nagylányom (kedvet kapott hozzá) műve, ahogy a kis könyvecske a szemüveggel a kandalló párkányán is.:-) Mondtam is neki, hogy bolond vagy te lányom!:-)
A könyvet a gerincénél még össze is varrta. A zoknik? Azt is ő. Papírból.

Na jó! A csillár az én művem. Gyöngyöt fűztem szerelőpálcára, amit a plafonba akasztottam még a gyurmaborítás előtt. Csináltam neki ernyőt is, szintén gyurmából.

Következzék a padlásszoba!:-)


Nem tudtam eldönteni, hogy fiú, vagy lány lakja, ezért világoslila (Pentart akril) lett a fal színe.
Itt a gyurma belülre került, mert az a gerenda a plafonon. Ami ugye nem vízszintes mert a tető síkját követi.:-)
A játékok a falnál decoupage technikával kerültek fel, ahogy a polc a bohóccal és két ablak is.
A falvédő és a szőnyeg szintén.

A ágy.....nos az kivételesen:-)) gyurmából, ahogy a kispárna belseje is, amit aztán kis csipkével vontam be.
Az ágyat sötétzöld és sötétkék akrillal befestettem.

Na igen....a keljfeljancsit (nincs 1 cm ez se!!) itt is a lányom készítette.
De ez után már leállítottam.:-)

Hát ennyi volt. Ugye nem is olyan bonyolult?!:-)

Hogy hol vannak a lakók? Hát kimentek a kertbe hógolyózni, a karácsonyi vacsora előtt.:-)





Jövő héten szombaton SZALVÉTATARTÓ POHÁRALÁTÉTEKKEL foglalkozás lesz!!
(részletek: ŐSZI FOGLALKOZÁSOK FELSOROLÁSA bejegyzésnél)





2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Gratulálok mindkettőtöknek ehhez a karácsonyi tegolához! Nagyszerűen sikerült. Szinte magam elött látom, ahogy készited.

Heltai Zsuzsa írta...

Ez nagyon jó lett, Andi!! El is hiszem, hogy nem ezt akarod megcsináltatni velünk, mert akkor néhány napra Hozzád költöznénk...:o)))